reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Marta Novotná

Marta Novotná

Bloger 
  • Počet článkov:  200
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som optimista, ktorý niekedy odoláva tvrdej realite, niekedy sa vracia do minulosti, detstva a mladosti, ale snažím sa veselo a i vážne, žiť v tomto reálnom svete. Zoznam autorových rubrík:  Vtipné príbehySúkromnéAutomobilDoprava a dopr. predpisySlužbyFoto - článkySviatky, kultúra a tradícieŠkola a spomienkyStarobaPočítač a rodinaPríroda a jedloPoéziaŽena, rodina, deti, spomienkyPríroda a zvieratkáVzťahyPráca, dôchodok, spomienkySpoločnosťDrogyZdravie

reklama

Príroda a zvieratká

Prechádzka zákutiami Malého Žitného ostrova

Marta Novotná

Prechádzka zákutiami Malého Žitného ostrova

Bol krásny deň, taký aký býva len na brehu nášho Šulianskeho jazera na jeseň. Príroda bola ladená do zlato - zelena. Na jazere plávali kačice, potápky a labute. Potápky sem-tam zmizli na dlhšiu dobu pod vodou, isto pre potravu. Z rána a na večer bol nad krajinou tylový opar a poobede ho presvietilo slniečko, ktoré svojimi lúčmi ohrievalo okolie. Keďže ovzdušie bolo teplé a vlhké, v tráve, pod kríkmi a v okolí jazera som našla huby. Hneď vľavo, za jazerom sú krásne ramená Malého Dunaja a za rampou sú lužné lesy. Nádherná príroda na Malom Žitnom ostrove ma vždy uchváti a urobím si niekoľko záberov. Aj teraz som sa nechala uniesť farbami jesene, jemným oparom nad Šulianskym jazerom, krásne hučiacou vodou pod mostom do lužných lesov, krásnym zachádzajúcim slniečkom, ktoré svojím svitom dávalo stromom, kríkom a vode akýsi zvláštny oranžový lesk a neskôr aj súmrakom, ktorý sadal na okolie a vodu. Táto krásna časť Malého Žitného ostrova je za Vodným dielom Gabčíkovo.

  • 2. nov 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 38
Jarná návšteva v krásnom raji

Marta Novotná

Jarná návšteva v krásnom raji

Bol krásny, slnečný čas a my sme sa vybrali na návštevu ku kolegyni Evke, do neďalekého mestečka. Privítala nás vo vynovenom dome. Vonkajšie múry domu majstri omietli novou omietkou a všade už bolo poupratované a všetko žiarilo čistotou. Tak ako som bola zvyknutá na jar, u nás doma. Evka, usilovná, mala už všetko aj vo vnútri poumývané a všetko žiarilo čistotou. Napriek tomu, že ako invalidku ju čerstvo prepustili z práce v chránenej dielni, neupadala na duchu a zamerala svoju pozornosť na skrášlenie svojho domova a jeho okolia. Po občerstvení sa kávou a zákuskami, ktoré sama pripravila na Veľkonočné sviatky, nás vzala poprechádzať sa do ich záhrady, ktorá žiarila presne tak ako všetko u nej doma. Takú malú exkurziu zo záhrady mojej kolegyne Evky Vám prinášam.

  • 29. apr 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 088x
  • 28
Veľká tragédia, rodinný maznáčik sa stratil

Marta Novotná

Veľká tragédia, rodinný maznáčik sa stratil

Hovorí sa, že zvieratká sú vernejšie ako ľudia. Preto si ich ľudia tak obľúbili a stavajú sa ich milými a dôležitými rodinnými príslušníkmi. Zvieratká nám lásku vracajú a pri nich človek pookreje a cíti sa výborne. Počula som veľa neuveriteľných príbehov o zvieratkách. Napríklad, keď zomrel starý pán, jeho psík nechcel opustiť jeho hrob a ani nechcel žrať, až zahynul. Tomu sa hovorí vernosť až za hrob. Mám veľmi dobrých priateľov, ktorí veľmi milujú zvieratká. Ich najmilším rodinným príslušníkom je ich malý psík Bobík. Priznám sa, že aj mne prirástol veľmi k srdcu. Je šantivý, milý, prítulný a ňufáčik má ako myška a očká ako dva uhlíky. Strážia ho ako oko v hlave, ale keďže je veľmi živý, tak vie spôsobiť problémy a aj zármutok, plač a aj vážnu rodinnú zvadu. Je dôležitým členom rodiny.

  • 6. máj 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 461x
  • 8
Žitný ostrov a jeho tajomstvá

Marta Novotná

Žitný ostrov a jeho tajomstvá

Naša rodina mala vždy dobrý vzťah k prírode, kvetom, stromom a zvieratkám. Vyhliadli sme si  miesto, kde rastú huby i keď len tie dolnozemské (nie z hôr). Poznáme liečivé bylinky a často si nimi pomáhame pri rôznych neduhoch. Kvietkami si ozdobíme byt, samozrejme len v rozumnej miere. Veď najkrajšie sú v prírode. Sledujeme zvieratká, chrobáčiky, vtáčiky a ich správanie sa v prírode. Tým pookrejeme, životné problémy riešime ľahšie a život sa nám zdá krajší. Naše stretnutie s prírodou na tomto krásnom juhu je pre nás raj.

  • 19. mar 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
EMMA na Žitnom ostrove nešarapatila

Marta Novotná

EMMA na Žitnom ostrove nešarapatila

Správy. Nejako zvlášť som si to nevšímala. Len, keď som začula, víchrica EMMA. Zbystrila som zrak a sluch. Hádam to nebude tu u nás? V Európe, isto. Počkala som si na ďalšie správy. Ale áno, aj u nás. Možno, že nie v takej sile. Bola som nervózna. Mali prísť deti z Bratislavy. Aby ich to nezastihlo na ceste. Volala som. Vysmiali sa mi. Mám byť pokojná. Nič sa im nestane.

  • 10. mar 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 032x
  • 2
reklama
SkryťZatvoriť reklamu