reklama

Gabikin trapas alebo pred pitím si zisti, čo piješ

Nikdy som nebola veľkou ctiteľkou sociálnych sieti, až do razu, keď ma k tomu vyprovokovala priateľka, ktorá si chcela so mnou písať, a práve cez facebook. Pomaly som si zvykla na tento spôsob komunikácie. Žijem už dosť dlho, pracovala som s rôznymi ľuďmi a preto aj poznám veľa ľudí, a tak sa mi prihlásilo veľa priateľov. Prihlásili sa mi priatelia, ktorých som poznala, ale aj takí, ktorých som nepoznala vôbec a ktorí sa dostali ku mne cez rodinu alebo priateľov.Jedného dňa som si našla na facebooku žiadosť o priateľstvo od mladej ženy, ktorú som nikdy nevidela. Spýtala som sa je, že či sa poznáme? Odpísala mi, že síce nie, ale máme spoločného priateľa a nech sa nehnevám, lebo ona ma nejako nedopatrením odklikla na jeho stránke. Nuž, keďže ten dotyčný muž je z rodiny a ona bola jeho priateľkou, tak som Gabiku, žiadajúcu o priateľstvo, potvrdila za priateľku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (24)
Obrázok blogu

Vymenili sme si na seba kontakty a začali sme si písať a aj volať. Gabika, sa mi predstavila, napísala kde býva, kde pracuje, že je veľmi veselá, rada sa smeje a má rada ľudí. Napísala mi, že je veľká popleta a trapasy sú súčasťou jej života. Neskôr mi písala aj o rodine a aj o intímnejších veciach a problémoch, ktoré prežila za posledné roky. Stali sme sa ozaj priateľkami, síce zatiaľ len virtuálnymi, ale priateľkami a možno aj vzájomnými bútľavými vŕbami.
Vedela, že zbieram príbehy zo života a ona sa hneď ponúkla, že mi tiež nejaké dodá. Tak sa aj stalo a jeden jej príbeh vám napíšem. Verím, že všetkých čitateľov pobavím, hoci vtedy Gabike istotne nebolo veľmi do smiechu. S odstupom času, sa pri rozprávaní tohto príbehu, baví aj ona.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V malom mestečku na hornom Ponitrí sa chystala Zumba maratón, Bolek Polívka hral scénky zo svojich malých divadelných predstavení, podával sa guláš a potom bola voľná zábava. Gabika a jej rodina sa chystali na tú akciu a veľa ich priateľov tiež. Veľmi sa tešili, že sa zabavia. Priateľky jej už skoro poobede vyzváňali, aby náhodou nezabudla. Nie, nezabudla, ale nemohla ísť. Oznámila mi, že to by nebola ani ona, keby sa nepostarala o svoju vlastnú a manželovu “zábavu“. Jednoducho, trapasila.

Deň predtým boli na bicykloch, aj s priateľkami a ich manželmi. Bolo veľmi horúco. Všetky zásoby vody, čo mali so sebou sa minuli a boli veľmi smädní. Niekoho napadlo, že za kopcom pred nimi, majú priatelia Božka a Janči záhradku, a tam sa istotne napijú.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dorazili k priateľom do záhradky a Gabika už od vchodu kričala na nich: “Dajte mi, prosím, napiť, lebo sa mi už jazyk lepí o podnebie.” Božka odpovedala: “ Jasnačka, hneď, len sekundičku počkaj, musím prevrátiť špekáčiky na grile.“ Vzápätí dodala: Alebo vieš čo, zakiaľ, čo to ja urobím ty zbehni do chatky a zober si sama.”

Tak, Gabika vošla do chatky a otvorila prvú fľašu minerálky, čo jej prišla pod ruku. Kto by sa zaoberal etiketami, keď ho trápi smäd. Podľa Gabiky, normálny človek by si asi aj prečítal, čo ide piť, ale ona jednoznačne nie. Otvorila tú fľašku a hneď polovicu na prvý šup “exla” do seba. Trošku potom nabrala dych a vyšla z chatky von a veselo si popíjala z fľaše ďalej. Po tej odpitej polovici, rozmýšľala, že tá minerálka má akúsi zvláštnu a slanú chuť. Tú myšlienku hneď zahnala a pomyslela si, že čo tam po tom, hlavne, že má vodu a že sa napila.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Sadla si v altánku na stoličku. Božka sa otočila a s hrôzou na ňu vypleštila oči: “Ty si to celé vypila?” Gabika ospravedlňujúco odpovedala: “Áno, vieš aká som bola smädná?” Aj Božkin manžel sa pripojil s tajomným úsmevom k rozhovoru a Gabike hovorí: “Zlatíčko, aj vínka Ti nalejem? S Tebou to asi nedopadne dobre.” Nechápavo na nich hľadela a všetci ostatní tiež. Až o chvíľu si druhá priateľka všimla etiketu na fľaši a zvolala: “Ježkove oči !!!” Vtedy zbadala aj Gabika, že čo je vo veci. Zakliala a s hrôzou dodala: “ Ježkove oči, ja som vypila celú fľašu Šaratice !!!” Všetci sa rozosmiali a mali rôzne poznámky, napríklad: “Nemala, by si si požičať od Lukáška plienky ???” a pod. Ostatné radšej ani nenapíšem. Jednoducho zabávali sa na nej a vedeli, že to nebolo ani prvý- a ani poslednýkrát, lebo trapasenie u nej je normálne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pokračovanie bolo potom v noci doma. Chytilo ju to riadne. Behala celú noc a ba aj nasledujúci deň. Tá sa teda nabehala. Manžel, chcel - nechcel, musel variť obed. Jednoducho nevládala robiť nič. Jej činnosť spočívala v tom, že išla párkrát do sprchy, potom ju zalieval pot a potom znova behanie. Celkom zoslabla a stále si opakovala: “To som celá ja ...” Manžel sa jej smial a pýtal sa: ”Láska, bude nám stačiť záloha na stočné?” Gabika mu na to vysilene, utrápene, ale ešte aj vtedy s iskričkami huncútstva v očiach odpovedala: “Dúfam, že ma to do rána prejde? Veď, musím ísť do práce.”
A to mali ísť ešte oslavovať Jána. To by bolo na oslabenú a ubehanú Gabiku veľa. Nezvládla by to. Veľmi ľutovala, lebo ona sa rada zabáva.

A aké poučenie si z toho Gabika odniesla?: “Skôr ako začneš piť, tak si zisti, čo vlastne piješ.”

Nuž a verte, že to nie je jediný prípad trapasu mojej virtuálnej priateľky Gabiky. A ja som si takéto príbehy prečítala a prepracovala ich, len vďaka sociálnym sieťam, malému omylu Gabiky a vďaka jej priateľstvu ku mne.

Marta Novotná

Marta Novotná

Bloger 
  • Počet článkov:  200
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som optimista, ktorý niekedy odoláva tvrdej realite, niekedy sa vracia do minulosti, detstva a mladosti, ale snažím sa veselo a i vážne, žiť v tomto reálnom svete. Zoznam autorových rubrík:  Vtipné príbehySúkromnéAutomobilDoprava a dopr. predpisySlužbyFoto - článkySviatky, kultúra a tradícieŠkola a spomienkyStarobaPočítač a rodinaPríroda a jedloPoéziaŽena, rodina, deti, spomienkyPríroda a zvieratkáVzťahyPráca, dôchodok, spomienkySpoločnosťDrogyZdravie

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu