reklama

Chcem, aby sa stal zázrak ...

Kúpila som si moje obľúbené časopisy a doma som si ich čítala. Zo stránky jedného z nich sa na mňa usmievala moja priateľka z blogu, Eva a vedľa nej sedeli jej dve dcérky. Článok ma zaujal, veď išlo o moju priateľku a jej deti. Dávno som ju už nevidela a nepočula, a tak som sa potešila, že ju vidím a niečo sa o nej dozviem. V článku pisateľka opísala ich vzájomnú lásku a ich nažívanie v rodine a hlavne nádej, že jej zdravotné problémy, ktoré má, sa za pomoci jej troch detí, na dobré obrátia. Pri čítaní som si to v duchu veľmi želala aj ja. Vlastne, ten článok pôsobil na mňa optimisticky, a tak som si myslela, že sa všetko zlepšuje.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (46)
Okrem iného, treba mať vieru a nádej vo vyzdravenie, a tak potrebnú lásku rodiny a okolia, aby sa vytvorili podmienky na vyzdravenie...
Okrem iného, treba mať vieru a nádej vo vyzdravenie, a tak potrebnú lásku rodiny a okolia, aby sa vytvorili podmienky na vyzdravenie... 

S Evou sme sa zoznámili pred pár rokmi v diskusiách na blogu. Napadá ma, že pri jednom rozhovore Eva povedala: “Martulka, keď už za iné nie, tak aspoň za to vďačím blogu, že vytvára takéto krásne priateľstvá. Keď sme zistili, že si máme čo napísať a čo povedať, že máme veľa spoločného, tak sme si písali, telefonovali a aj sme sa stretli. Riešili sme spolu osobné, ale aj pracovné problémy. Radila mi v písaní do novín, lebo ona bola novinárka a ja ekonómka. Bola vedomosti chtivá a dopĺňala si priebežne vzdelanie, napr. aj v oblasti ekonomiky. Jej práca mala široký záber a bola húževnatá. Stále niekam cestovala a stále o niečom písala a fotografovala a robila aj niečo v oblasti ekonomiky. Vydala pekné a hlavne poučné básne pre deti a jednu prekrásnu knihu o Šanghaji a Číne. Obe mi darovala a ja som hrdá, že ich mám vo svojej knižnici.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V poslednom období sa naše kontakty akosi obmedzili. Eva vážne ochorela. Dostala rakovinu. No a ja som ju nechcela zaťažovať, lebo viem ako to je, keď je niekto vážne chorý. Ozvala som sa jej, len aby vedela, že na ňu myslím a držím jej palce. Okrem toho ju trápili aj iné problémy. Eva, vždy, žena činu, sa len tak nevzdávala a skúšala všetko čo sa len dalo, aby sa jej zdravie zlepšilo. Dokonca aj urinoterapiu, čínsku medicínu, atď. Problémy konzultovala s viacerými lekármi, len aby sa vystrábila. Myslela pritom na deti a rodinu, ale aj na svoju prácu, ktorú milovala.

Koncom roka som jej zavolala. Zdalo sa, že sa všetko na dobré obrátilo. Veľmi som sa tešila a už sme sa dohovárali, že sa už čoskoro stretneme, že ma príde navštíviť a od srdca sa porozprávame. Ja som už dopredu plánovala, že sa stretneme znova u nás na chate. Príroda, a to krásne prostredie, by istotne pre ňu znamenali relax.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Bola veľmi dobrosrdečná a rada pomohla. Už vedela, že je chorá a ešte mi odporúčala, čo si mám obstarať, aby mi bolo lepšie, keď ma kvárili moje zdravotné problémy. Utešovala ma, keď som mala osobné problémy. V období, keď sa naša firma rozsýpala a my sme prišli o prácu, nevyplatili nám mzdu a odvody, ma utešovala a riešila, že čo by som mohla robiť. Bola to typická Eva, ktorá vždy rada pomohla.

Jej blahoželania k sviatkom vždy obohatila o veršíky, vkladala do nich slová sympatie a vždy ma niečím potešila. Jej milé slová mi dodávali energiu a pomáhala mi psychicky prekonať moje osobné, pracovné a zdravotné problémy. Samozrejme, že som sa jej snažila všetko oplatiť, ale na jej obrovskú dávku energiu a vitalitu som jednoducho nemala.
 
Nestretali sme sa často, lebo Eva bola veľmi pracovne vyťažená. Okrem toho má rodinu. Veľkú radosť jej robí jej milá vnučka. Na druhej strane aj ja som invalidná a sama z domu chodím len na krátke trate. Vlastne, to bolo priateľstvo na diaľku. Spomínam na jedno naše stretnutie v prírode, na našej chate. Počasie nebolo dobré, bolo po daždi, keď k nám na chatu zavítala aj s manželom. Posedeli sme si vo vnútri, oslávili sme, že sme sa stretli, a poprechádzali sme sa okolo jazera. Eve a jej manželovi sa na našej skromnej chate páčilo. Okolitá príroda, jazero, zeleň a naše kvietky pôsobili na nich ako balzam. Pri odchode vyslovila nádej, že by sa tam ešte niekedy chcela pozrieť. Rada by som bola, keby sa jej to splnilo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po prečítaní článku o Eve, som sa rozhodla, že jej zavolám. Rýchlo som vytočila číslo a chcela som ju prekvapiť a potešiť. Ale, prekvapila som sa ja, lebo hlas, ktorý hovoril do telefónu bol slabučký a bez energie. Najskôr som zapochybovala, či je to ona. Ale keď ma oslovila po mene, tak nebolo pochýb. Oznámila som jej, že som čítala článok o nej a jej dcérkach a páčil sa mi. Spýtala som sa ako sa má? Automaticky som čakala pozitívnu odpoveď. Eva mi však odpovedala: “Martulka, mám sa veľmi zle. Už nechodím ani von.” Bola som z toho šokovaná.

Myslela som si, že sa jej zdravie zlepšilo. Posledný náš telefonát, ale aj jej články na blogu a aj článok v práve prečítanom časopise mi napovedali, že sa má dobre. Ale zdanie klamalo. Na chvíľu sme stíchli. Ja v rozpakoch a ona možno už nemala silu rozprávať. Po nadýchnutí sa, mi oznámila, že jej dávajú len mesiac, dva ... Oči mi zaliali slzy a nezmohla som sa na slovo. Niečo som koktala, že by som jej tak rada pomohla, ale neviem ako. Opakovala som to, akoby som ohlúpla. Stopla moje koktanie a povedala mi: “Martulka, mysli na mňa.“ Viac nič nepovedala a zložila.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mala som slzy v očiach a chytila ma beznádej. Je to možné, aby človek, donedávna plný energie, elánu a života, sa tak rýchlo zmenil? Stále myslím na ňu. Želám si, aby to nebola pravda. Chcem, aby sa stal zázrak a aby sa jej vrátila energia a hybnosť a aby sme sa predsa zišli na tej našej chate alebo aj hocikde, na inom mieste.

 
/ Tento článok venujem Evičke a všetkým priateľkám a priateľom, ale aj iným ľuďom, ktorí sa boria s touto zákernou chorobou. Verím, že sa všetci vyliečia. /

/ Autorka fotografii: Marta Novotná/

Marta Novotná

Marta Novotná

Bloger 
  • Počet článkov:  200
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som optimista, ktorý niekedy odoláva tvrdej realite, niekedy sa vracia do minulosti, detstva a mladosti, ale snažím sa veselo a i vážne, žiť v tomto reálnom svete. Zoznam autorových rubrík:  Vtipné príbehySúkromnéAutomobilDoprava a dopr. predpisySlužbyFoto - článkySviatky, kultúra a tradícieŠkola a spomienkyStarobaPočítač a rodinaPríroda a jedloPoéziaŽena, rodina, deti, spomienkyPríroda a zvieratkáVzťahyPráca, dôchodok, spomienkySpoločnosťDrogyZdravie

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu