reklama

Jarná návšteva v krásnom raji

Bol krásny, slnečný čas a my sme sa vybrali na návštevu ku kolegyni Evke, do neďalekého mestečka. Privítala nás vo vynovenom dome. Vonkajšie múry domu majstri omietli novou omietkou a všade už bolo poupratované a všetko žiarilo čistotou. Tak ako som bola zvyknutá na jar, u nás doma. Evka, usilovná, mala už všetko aj vo vnútri poumývané a všetko žiarilo čistotou. Napriek tomu, že ako invalidku ju čerstvo prepustili z práce v chránenej dielni, neupadala na duchu a zamerala svoju pozornosť na skrášlenie svojho domova a jeho okolia. Po občerstvení sa kávou a zákuskami, ktoré sama pripravila na Veľkonočné sviatky, nás vzala poprechádzať sa do ich záhrady, ktorá žiarila presne tak ako všetko u nej doma. Takú malú exkurziu zo záhrady mojej kolegyne Evky Vám prinášam.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (28)
Všetky fotografie fotila moja bývalá invalidná kolegyňa.
Všetky fotografie fotila moja bývalá invalidná kolegyňa. (zdroj: Autor fotografií: Eva Mészarosová)

Vonku krásne svietilo jarné slniečko a my sme obdivovali krásne zakvitnutý strom čerešne (viď. strom v úvode). Zdalo sa mi akoby sa nevesta poobliekala do nádherných bielych svadobných šiat. Keď sa neprihlásia májoví zmrznutí, tak by mohlo byť dostatok červených, sladkých plodov čerešne.

Aby sme mali spomienku na krásnu jarnú návštevu, kolegyňa odfotila nielen nádherné stromy, ale aj konáriky, vraj ako pierko pre ženícha, a k tomu aj bližší detail kvietkov, vraj ako keby to bola kytica mladuchy (viď. fotografia v perexe).

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Okolo krásne zakvitnutých stromčekov rástla trávička a kvitli v nej rôzne kvietky a hlavne žlté hlávky vytŕčali púpavy. Trošku bokom rozkvitol krásny a oveľa menší stromček hrušky. Kvety mal husto jeden vedľa druhého. Hneď som ho pomenovala, že je to družička tej krásnej bielej mladuchy.

Obrázok blogu

Na druhej strane rástol celkom malý a čerstvo zasadený stromček jablone. Jeho kvietky boli len na jednom konáriku, ale boli krásne červeno sfarbené. Keď dorastie, istotne si bude na čom pochutnať.

Obrázok blogu

 
Všade naokolo, aj okolo ostatných stromov, bolo všetko krásne zeleno-žlto, bielo, fialovo sfarbené. V záhrade boli už urobené aj hriadky zeleniny, ktoré nám však Evka neodfotila. Možno sa bála zlodejov.:-)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Potom sme prešli na hriadky kvetov, z ktorých sa hrdo týčil červený tulipán a vyzývavo volal, nech fotíme.

Obrázok blogu

Krásny a doposiaľ pre mňa neznámy kvietok vykúkal z hriadky. Páči sa mi, ale neviem jeho názov. Snáď mi ho niekto prezradí.

Obrázok blogu

V hriadke sa objavil aj veľmi bohatý trs púpavy, ktorý majiteľka hriadky nechala rásť a nevykopala ho. Odvďačil sa jej krásnymi žltými kvetmi, akoby v hriadke žiarili slniečka.

Obrázok blogu

Tieto drobné fialovo-ružové, ktoré som videla už v mnohých skalkách sa naširoko rozprestierali a ponúkali nám svoju krásu.

Obrázok blogu

Všade naokolo v tráve rástli sedmokrásky a jeden rozložitý koreň sa zatúlal aj do kvetinovej hriadky. Celkom sa nám tam páčili a doplnili paletu farieb kvetín v kvetinovej hriadke.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Po prehliadke ešte ďalších kvietkov, ktoré nie sú odfotené som na okne zazrela nádherné rozkonárené kvety. Bol tam papagájovník, ktorý som doniesla z Čiech od švagrinej a jeden koreň som darovala aj kolegyni. Podobný mám doma. Krásne rástol a kvietky ozaj vyzerali ako papagáje. Hneď v ďalšom okne kvitla krásna orchidea, ktorá patrí medzi moje obľúbené izbové kvety. 

 

Obrázok blogu

 

Obrázok blogu

 
 
 
Uznáte, že náš deň v záhrade mojej bývalej kolegyne bol nádherný. Krásne kvietky, stromy, trávnik a ešte aj krásny psík, mi urobili veľkú radosť. Verím, že sa vám páčili. Sú to tie, ktoré odfotila kolegyňa Evka a ja som ich trošku upravila.

Marta Novotná

Marta Novotná

Bloger 
  • Počet článkov:  200
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som optimista, ktorý niekedy odoláva tvrdej realite, niekedy sa vracia do minulosti, detstva a mladosti, ale snažím sa veselo a i vážne, žiť v tomto reálnom svete. Zoznam autorových rubrík:  Vtipné príbehySúkromnéAutomobilDoprava a dopr. predpisySlužbyFoto - článkySviatky, kultúra a tradícieŠkola a spomienkyStarobaPočítač a rodinaPríroda a jedloPoéziaŽena, rodina, deti, spomienkyPríroda a zvieratkáVzťahyPráca, dôchodok, spomienkySpoločnosťDrogyZdravie

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu